• σύσφιξη
  • γράμμωση
  • απώλεια πόντων στην περιοχή των γοφών
  • επίπεδη κοιλιά
  • αύξηση αντοχής
  • ενδυνάμωση μέσης
  • σωστή στήριξη σώματος
  • μυϊκή ισορροπία
  • ευθυγράμμιση-alignment-του σώματος
  • αρμονία και χάρη στην κίνηση

Πού οφείλονται τα άμεσα αποτελέσματα; Η μέθοδος Pilates χρησιμοποιεί τα θετικά στοιχεία των ανατολικών μεθόδων, αλλά δεν είναι στατική. Είναι μία δυναμική άσκηση κατά την οποία δυναμώνουν οι μύες εσωτερικά.Ακόμη, το ότι κάποιος μαθαίνει εδώ να αναπνέει με το διάφραγμα είναι πολύ σημαντικό για τη σωστή ανάπτυξη των μυών. Τέλος, η στάση αλλάζει επίσης δραστικά και γρήγορα, διότι η  μέθοδος Pilates στηρίζεται στην ενδυνάμωση ενός κομματιού του σώματος μας,το power house, η ζώνη κάτω από τον αφαλό και τη μέση μέχρι τους μηρούς, η οποία περιέχει μυς που δεν έχουμε ασκήσει ποτέ στο παρελθόν.Στην αρχή όλοι νομίζουν ότι δεν γυμνάζονται, γιατί δεν αισθάνονται εξαντλημένοι μετά την άσκηση. Αργότερα, όταν προχωρήσουν σε δυσκολότερες ασκήσεις, αρχίζουν να κάνουν πράγματα που ποτέ δεν διανοούνταν...

Σημαντικό είναι ότι δεν καταπονείσαι. Αντίθετα μάλιστα, κάνεις οικονομία δυνάμεων. Δεν σκορπάς την ενέργειά σου χωρίς λόγο αλλά μαθαίνεις να την κρατάς για να συνεχίσεις το πρόγραμμα και να μην "χάνεσαι" κοπιάζοντας άδικα. Αλλωστε το να κάνεις την ίδια άσκηση 50 φορές δεν σημαίνει ότι μαθαίνεις να την κάνεις σωστά. Αν όμως γίνει 10 φορές, αλλά κατανοώντας τι ακριβώς γίνεται εκείνη τη στιγμή και με σωστό ρυθμό, τότε θα έχεις αποτέλεσμα.Σημασια εχει η ποιότητα κατα την εκτέλεση των ασκήσεων και οχι η ποσότητα.